Selskapet holder til i Sverige, Halmstad. Selskapets postadresse er Klara Johansons Gata 7.
Ønsker du å komme i kontakt med oss, send en e-post til info@ntgear.se med din sak og din kontaktinformasjon, så kommer vi tilbake til deg innen kort tid.
Bestilling
Når du har fullført bestillingen, vil en ordrebekreftelse bli sendt til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Dersom det er feil i ordrebekreftelsen, må du kontakte oss umiddelbart via e-post til info@ntgear.se.
Leveranse
Våre normale leveringstider er 3-5 arbeidsdager. MERK! Bestillinger lagt inn i helgene sendes tidligst påfølgende mandag.
Merk at leveringstidene kan bli påvirket i perioder med spesielle tilbud eller helligdager.
Skulle det oppstå forsinkelser i leveringen (uten at vi har varslet deg om lengre leveringstid), vennligst kontakt oss på e-postadresse: info@ntgear.se.
Pakker som skal løses inn må løses inn innen den angitte fristen (7 dagers opphold på hentestedet). Pakker som returneres fordi kunden ikke har løst inn denne innen fristen vil bli belastet med et gebyr på 250 NOK fra NTGear AB. Uinnløste pakker faller ikke innenfor angreretten eller ev. gratis retur.
Du må være registrert som postmottaker hos Bring / Posten, vi tar et gebyr på 250 NOK for retur av denne grunn.
Du må ha samme navn på leveringsadressen som på postkassen. Vi tar et gebyr på 250 NOK for retur av denne grunn.
Du er ansvarlig for at adressen du oppga ved bestilling er korrekt, dersom adressen er feil og pakken din returneres på grunn av denne grunn tar vi et gebyr på 250 NOK.
Priser
Alle priser i butikken er oppgitt i NOK og alle priser inkluderer 25 % mva.
Vi tar forbehold om prisendringer på grunn av prisendringer fra leverandør, feiltrykk i prislisten og unøyaktigheter i priser på grunn av feilinformasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.
Angrerett
Du har en lovbestemt 14 dagers angrerett fra det at du har mottatt produktet.
Produktet må være ubrukt og i samme nye tilstand som da det ble mottatt, inkludert originalforpakning og etiketter.
5.1 Slik bruker du din angrerett:
Steg 1: Kontakt oss på info@ntgear.se med ditt navn, adresse, e-post, ordrenummer, og hvilket produkt returen gjelder.
Steg 2: Følg våre enkle instruksjoner, som vi tilbyr via e-post, for å returnere din produkt via Posten / Bring.
Steg 3: Returner produktet umiddelbart, og senest innen 14 dager fra datoen du informerte oss om din angrerett.
5.2 Kostnader og refusjoner:
Returfrakt koster 69 NOK, som trekkes fra din refusjon.
Den opprinnelige fraktkostnaden refunderes ikke.
Refusjonen skjer via samme metode som den opprinnelige betalingen.
5.3 Bytterett:
Vi tilbyr ikke direkte bytte. For å bytte et produkt, returner det som angitt ovenfor og legg en ny bestilling.
Eventuelle kampanjetilbud du brukte vil bli opprettholdt for det nye produktet. For mer informasjon, kontakt oss på info@ntgear.se
5.4 Når angrerett og bytterett ikke gjelder:
Forseglede produkter som brytes av helse- eller hygienehensyn.
Spesiallagde produkter med personlig preg.
Produkter som forringes raskt, som matvarer.
For mer informasjon: Vi er her for å hjelpe! Hvis du har spørsmål eller trenger hjelp med returen din, vennligst kontakt oss på info@ntgear.se. For mer om den lovbestemte angreretten, klikk her.
Klager og klager
Vi inspiserer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet fortsatt være skadet eller feilsendt når det ankommer, forplikter vi oss i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning til å utbedre mangelen gratis.
Du må alltid kontakte oss for en godkjenning før du returnerer en defekt vare.
Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.
6.1Hvordan går du frem med en klage??
Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til info@ntgear.se hvor du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og beskrivelse av feilen.
Hvis vi ikke er i stand til å utbedre feilen eller levere et lignende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Vi står for returfrakt for godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å avslå en klage dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning. Ved klage følger vi retningslinjer fra den generelle klagenemnda, se arn.se.
Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi påtar oss ikke ansvar for forsinkelser/feil som skyldes forhold utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse forholdene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsvedtak, redusert eller ingen levering fra leverandør.
Det tas heller ikke ansvar for eventuelle endringer i produkter/produktegenskaper som er endret av den respektive leverandøren og andre faktorer utenfor vår kontroll.
Produktinformasjon
Vi tar forbehold om trykkfeil på denne nettsiden og sluttsalg av produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjenspeiler det eksakte utseendet til produktene da det kan forekomme en viss fargeforskjell avhengig av skjerm, bildekvalitet og oppløsning. Vi prøver alltid vårt beste for å eksponere produktene så nøyaktig som mulig.
Informasjon om informasjonskapsler
I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på et nettsted for informasjonsformål informeres om at informasjonskapsler brukes. Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å spore en brukers surfing. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Du kan stille inn nettleseren til å automatisk nekte informasjonskapsler. Mer informasjon finner du på Post- og telestyrelsens nettsider.
Personlig informasjon
Ved å handle hos NTGear AB godtar du vår databeskyttelsespolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri informasjonen din til tredjeparter uten juridisk grunnlag.
NTGear AB er behandlingsansvarlig for personopplysninger som du har gitt oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere din bestilling og i de gangene du har etterspurt nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor informasjon er en oppsummering av hvordan vi ihtpersonvernforordningen(GDPR) lagrer og behandler dataene dine.
10.1 Hva er en personopplysning? En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.
10.2 Hvilken informasjon lagrer vi? For å kunne håndtere din bestilling og svare på spørsmål knyttet til din bestilling (kundeservice), lagrer vi ditt for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.
Dine opplysninger lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dine opplysninger, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en rettslig forpliktelse etter for eksempel regnskapsloven.
10.3 Rettsgrunnlag I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å fullføre avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.
10.4 Hvilken informasjon deles og til hvilket formål? 10.4.1 Betalingsleverandør
Ved kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Velger du å betale med faktura, lagres også personnummeret til betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel. Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Shopify (Stripe) og Klarna.
10.4.2 Rederi For å kunne levere bestillingene dine og fullføre avtalen vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med rederiet er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med rederiet for varsling.
Fraktselskapene vi samarbeider med er: PostNord, Postii, DAO, SmartSend, Budbee, Posten Norge / Bring og Bifrost Logistics.
10.5 Retten til innsyn Du har rett til å motta utdrag fra all informasjon som er tilgjengelig om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rett til retting Du har rett til å be oss om å oppdatere uriktige opplysninger eller supplere informasjon som er ufullstendig.
10.7 Retten til å bli glemt Du kan når som helst be om at informasjonen om deg slettes. Det er få unntak fra retten til sletting, som om den skal beholdes fordi vi skal oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel etter regnskapsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse NTGear AB er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.
10.9 Hvordan vi beskytter dine personopplysninger Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Endringer i de generelle vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene når som helst. Endringer i vilkårene vil bli publisert online på nettsiden. De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettsiden.
Tvist og lovvalg
I tilfelle en tvist ikke kan løses etter avtale med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Allmennklagenemnda, se arn.se. For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan klager sendes inn online via EU-kommisjonens tvisteløsningsplattform, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Ved tvist følger vi vedtak fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
Tvister angående tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene og betingelsene skal tolkes i samsvar med svensk lov og lov.