Utf√łr Strongman-√łvelsene korrekt

Nordic Training Gear 2 min lesning

Strongman√łvelser er kjent for √• bygge styrke, utholdenhet og funksjonell kondisjon. Men for √• optimalisere resultatene dine og minimere risikoen for skader, er det viktig at du utf√łrer disse √łvelsene korrekt. I denne artikkelen tar vi en titt p√• hvordan du kan sikre at du utf√łrer noen av de mest popul√¶re Strongman-√łvelsene p√• riktig m√•te.

Atlas Steiner

√Ö l√łfte Atlas Steiner er en kompleks √łvelse som krever riktig teknikk for √• unng√• skader. S√łrg for at du varmer opp skikkelig og begynner med en lettere stein til du er komfortabel med bevegelsen. N√•r du l√łfter steinen, b√ły hoftene og kn√¶rne, hold ryggen rett og l√łft med bena, ikke ryggen. N√•r steinen er i kneh√łyde, omslutt den med armene og reis deg opp ved √• strekke ut hoftene.

Utf√łr Strongman-√łvelsene korrekt

Farmers Walk

For √• utf√łre Farmers Walk, st√• mellom "veskene", b√ły hoftene og kn√¶rne og grip "veskene" med et fast grep. Hold ryggen rett n√•r du st√•r opp og begynn √• g√• med korte, raske steg. Hold brystet h√łyt og skuldrene tilbake gjennom hele bevegelsen.

Yoke

N√•r du utf√łrer Yoke, still inn h√łyden slik at vekten hviler p√• skuldrene dine uten √• ber√łre bakken. G√• inn under vekten, plasser det over skuldrene og l√łft det ved √• strekke bena. Hold ryggen rett og begynn √• g√• med korte, kontrollerte steg. Fokuser p√• √• holde en sterk kjerne gjennom hele bevegelsen.

Tire Flip

N√•r du utf√łrer Tire Flip, st√• n√¶r dekket med f√łttene skulderbredde fra hverandre. B√ły hoftene og kn√¶rne, hold ryggen rett og grip underdelen av dekket. L√łft dekket ved √• strekke ut hoftene og kn√¶rne, og bruk momentum for √• velte dekket. S√łrg for at du ikke l√łfter med ryggen, men snarere med bena og hoftene.

Stokkpress

For Stokkpress, st√• over stokken og b√ły hoftene og kn√¶rne for √• gripe den. L√łft den til hoftene f√łrst, omtrent som et markl√łft. Sett deg ned p√• huk, trykk stokken mot deg og reposisjoner grepet om n√łdvendig. L√łft deretter stokken opp over brystet ved √• rulle/vende stokken og press deretter oppover til armene er helt utstrakte. Hold ryggen rett og buktrykk gjennom hele bevegelsen.

Circus Dumbbell

Med en Circus Dumbbell, begynn med √• svinge hantelen opp fra bakken til skulderen din. St√• deretter oppreist og hold hantelen i den ene enden slik at den hviler p√• skulderen din. Bruk benstyrken din for √• drive bevegelsen og skyv hantelen over hodet ditt. S√łrg for √• holde buktrykket og press vekten rett opp.

L√łft sikkert med NTGear

Ved √• f√łlge disse retningslinjene og bruke kvalitetsutstyr fra NTGear, kan du forbedre prestasjonen din og minimere risikoen for skader under Strongman-trening. Hos oss p√• NTGear finner du et bredt utvalg av Strongman-utstyr som hjelper deg √• utf√łre disse √łvelsene p√• best mulig m√•te.
Nordic Training Gear
Max Andrén
Skribent & Medeier

Max Andrén er skribent og medeier av Nordic Training Gear
Han har en stor lidenskap for gymtrening og treningstilbeh√łr



Også i Artikler om Strongman

Sveriges Starkaste Man 2023 | NTGear.se
Sveriges Sterkeste Mann 2023 er avgjort

Nordic Training Gear 2 min lesning

Les mer
Allt om Sveriges Starkaste Man 2023 | NTGear.se
Alt om Sveriges Sterkeste Mann 2023

Nordic Training Gear 2 min lesning

Les mer
Strongwoman - En sport och träningsform för kvinnor | NTGear.se
Strongwoman - En sport og treningsform for kvinner

Nordic Training Gear 2 min lesning

Les mer

Dine bonuser

X
300 kr igjen
Handler du for totalt kr eller mer, kan du velge
Siden du handler for mer enn kr, kan du velge
Shaker, 700 ml
300 kr igjen
Handler du for totalt kr eller mer, kan du velge
Siden du handler for mer enn kr, kan du velge
Standard‚ĄĘ
300 kr igjen
Handler du for totalt kr eller mer, kan du velge
Siden du handler for mer enn kr, kan du velge
T-Shirt
St√łrrelse